love

love

Haryanie & Bazli

Daisypath Anniversary tickers

18 Jun 2013

sudah sampai masanya

ok. finally ai terpaksa redha bahawa NAN akan kembali ke alam taska. dah tak sanggup lagi dah nak menanggung segala2nya bila berhadapan dengan pengasuh ni. cukuplah 8 bulan ai bersabar dengan segalanya. dulu ai beria2 pandang betapa bagusnya anak2 yang parentsnya hantar dirumah pengasuh. bila ai sendiri laluinya, lebih baiklah ai hantar saja NAN ke taska. ada jugak kawan yang dia nak bermain.

Pengasuh memang menjaga NAN dengan baik. kasih sayang memang tak berbelah bagi. sebabnya hanya NAN sorang yang dia jaga. ai buat keputusan nak keluarkan NAN dari taska ofis ai pon ada sebab2 tertentu. dan alhamdulillah ai berjumpa dengan insan yang sangat baik. tapi mungkin jodoh NAN dengan pengasuh tak lama. ai jugak dah malas nak fikir perkara yang remeh temeh ni, jadinya lebih baik ai undur diri.

keadaan mata NAN juga dah semakin pulih. dan disebabkan itulah ai berani buat keputusan ini. Ya Allah.. kalau selamatkanlah dan peliharalah anak ku ini. mula2 Mohammad Bazli tak setuju. kami bertekaklah jugak. maafkan ai ya sayang. bukan ai sengaja. tapi cubalah u fikirkan semula. sampai bila keluarga kita ni nak dipermainkan orang lain. mereka mereka yang bergaduh, kita yang tak tahu apa2 ni terlibat sama. nama keluarga kita diburuk2kan. bukan ini yang pertama, tapi dah banyak kali. Mohammad Bazli selalu kata ai ikut emosi. mungkin ya. itu ai sedar. ai takkan beremosi tiba2 tau kalau orang tak kacau kehidupan keluarga ai. jadinya, biarlah NAN yang berundur diri dari pengasuh tu dan keluarga kita tak berurusan dengan dia lagi.

ai tidak memutuskan talian kasih sayang antara pengasuh dan NAN. ai dah cakap dengan pengasuh, kalau dia rindukan NAN datang saja rumah ai. ai memang tak ada masalah.

buat NAN, ibu doakan kamu cepat serasi ditempat baru. ditempat baru awak akan belajar berkawan dan bermain sama-sama. ibu buat ini semuanya demi awak. ibu tahu anak ibu kuat menghadapi semua ini.

pada mereka2 yang selalu memburukkan keluarga ai, ai serahkan segalanya pada Allah untuk tentukan. bagi ai sebagai hamba Allah yang kerdil, ai sudah memaafkan ikhlas dari hati...


Tiada ulasan:

GEROBOK CANTIK

kadang-kadang kita memerlukan pengalaman orang lain untuk membantu kita mencorak perjalanan kehidupan kita.

ANDA TETAMU YANG KE BERAPA?