love

love

Haryanie & Bazli

Daisypath Anniversary tickers

22 Mac 2012

Tidak Kesampaian

harapan dan impian ai bila sudah bersalin adalah untuk memberi N.A.N minum susu yang keluar dari badan ai sehingga umurnya 6 bulan tanpa diberi makanan sampingan dan minuman kosong. tapi harapan dan impian itu hanyalah sementara. sedih dan frust bila ai tengok mummy2 lain berjaya menyusukan anak mereka sehingga 6 bulan.jeles?? sudah tentu.. tapi apakan daya.. mulanya ai berfikiran negative.. tapi bila sudah mendapat sokongan dan dorongan dari mak, kakak dan suami, ai jadi bersemangat walaupun masih ada rasa terkilan.

sejak berpantang ai membuat stock susu dan disimpan beku. adalah dalam 25 botol. tapi bila ai start keje, ianya sudah bertukar konsep. seminggu bekerja ai berjaya membekalkan 8 botol sehari. dan bilan ditanya pengasuh katanya habis tak boleh nak simpan. tapi, masuk minggu kedua ai demam dan selsema tahap kronik. N.A.N juga turut berjangkit. ai tak larat nak mengepam ditambahkan pula kerja ai banyak kat opis. pam tu pamlah jugak, tapi tak sampai 8 botol. hanya 2-3 botol. air susu ai seakan kering dan susah nak keluar. bila ai amik ubat, doc cakap itu normal. sebab badan kita panas. susu cepat kering bila ai pon kurang pam. bukan tak nak pam, tapi ai tak larat.. kadang2 tu ai terus pegi taska N.A.N susukan direct.

minggu ke3 ai keje, pengasuh call, katanya susu ai dah habis, dan N.A.N merengek2 manja x cukup susu. ai pun kelam kabut pegi ke taska susukan direct lagi untuk N.A.N. ai pam dapat 2 botol, makan dah banyak, minum ai dah bergelen2.. tapi pemprosesan susu lambat. ai paksa juga pam, sampai keluar darah dan jadi air bandung. sakitnya hanya Allah saja yang tau.. start dari sinilah ai cekal dan tabahkan hati untuk membuat keputusan untuk mencampurkan susunya. 

firstly ai belikan S26. baru minum sekejap satu badan N.A.N naik bintik2 merah macam bintat gigit nyamuk. badannya pun naik panas. Ai dah mula gelabah. tengah siap2 nak pegi klinik, N.A.N muntah susu 2 kali. muntah yang sangat banyak. lepas tu serta merta bintat2 tu surut. ai tak terfikir yang itu tanda2 ezema. ai fikir mungkin tak serasi. secondly ai belikan susu dutch lady. pon sama. tapi naik merahnya kat telinga n mulut. tapi tak muntah. pengasuh suruh ai bawak ke klinik. lepas je keje, petang tu ai bawa N.A.N terus ke panel. luluh hati ai bila doc sahkan N.A.N ada ezema. Alergik susu lembu. memanglah bukan sakit yang teruk, tapi kalau dibiarkan lelama, akan menjadi teruk jugakkan. ai bukanlah dari kalangan orang yang senang. jadinya ai sedikit takut. takut dapat ke tidak ai membekalkan susu soya baby untuk N.A.N

ai try susu Memex Gold. terjerit2 N.A.N kalau suruh diminum susu. macam nak kasi racun je. bila ai sendiri yang try, sah!!! memang sangat tak sedap. tak rasa manis langsung dan sedikit berbau. disebabkan pengasuh mengatakan susah nak bagi N.A.N minum susu, ai belikan pulak brand Isomil. dan alhamdulillah.. N.A.N nak minum sebab ada rasa manis2 sikit dan kurang berbau..

kan.. betul cakap mak, setiap anak pasti ada keistimewaannya. seperti N.A.N.. dengan mata sepet ala2 anak korea, dengan kulit gebu ala2 anak jepun, dengan mulut becok ala2 anak DJ, hahahaha bertuah ibu mengandung, melahirkan, dan membesarkan kamu wahai Nur Afnan Nisrina..

cita2 ai nak susukan N.A.N dengan susu ai sehingga 6 bulan, memang tak kan jadi kenyataan, tapi ai akan teruskan sehingga dia mencapai umur 2 tahun.. ai akan berusaha untuk giliran adiknya pula.. :)

GEROBOK CANTIK

kadang-kadang kita memerlukan pengalaman orang lain untuk membantu kita mencorak perjalanan kehidupan kita.

ANDA TETAMU YANG KE BERAPA?